loading...
حجاب هدیه الهی
معصومه صمدی مقدم بازدید : 73 شنبه 23 اردیبهشت 1391 نظرات (1)



تصاویر رهبر معظم انقلاب


فرمابشات مقام معظم رهبری درمورد حجاب


تصور نکنید اگر ما فرضاً چادر را کنار گذاشتیم، آن مقنعه کذایی را … درست کردیم دست از سرما برمی‏دارند. آنها به این چیزها قانع نیستند. بلکه می‏خواهند همانند فرهنگ منحوس خودشان در اینجا مثل زمان شاه که زن اصلاً حجاب و پوشش نداشت عمل شود. ما آزادی فساد و بی بند و باری و هرزگی و آزادی دروغ… که غرب پرچمدار و مرتکب آن بوده است صریحاً و قطعاً رد می‏کنیم.




معصومه صمدی مقدم بازدید : 36 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (2)
خواهرم  ای دختر  ایران  زمین            یک نظر عکس شهیدان را ببین

در خیابان  چهره  آرایش  مکن            از جوانان سلب آسایش مکن

خواهر من این لباس تنگ چیست        پوشش چسبان رنگارنگ چیست

پوشش  زهرا  و زینب بهترین             بر تو ای محبوبه خواهر آفرین

پیش  نامحرم تو طنازی مکن              با اصول شرع لجبازی مکن

یادت  آید  از  پیام  کربلا                    گاه گاهی شرمت آید از خدا

در جوارش خویش را مهمان نما          با خدا باش و بده دل را صفا

یاد  کن  از  آتش  روز  معاد               طره گیسو را مده بر دست باد

زلف را از روسری بیرون مریز              با حجاب خویش از پستی گریز

در امور خویش سرگردان مشو            نو عروس چشم نا محرم مشو

خواهر من قلب مهدی خسته است      از گناه ماست کو رو بسته است

خواهرم دیگر تو کودک نیستی            فاش تر گویم عروسک نیستی


منبع :عکس شهدا

معصومه صمدی مقدم بازدید : 41 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

بعضی انسان ها جلیس حضرت رب العالمین اند

بعضی انسان ها میهمان سفره های چرب و شیرین اند

بعضی انسان ها به دنبال پاسپورت ملکوت اند

بعضی انسان ها اجاره نشین خانه عنکبوت اند

بعضی انسان ها مسجود فرشتگان اند

بعضی انسان ها معلم شیطان اند

بعضی انسان ها روزی یک خم شراب معرفت می نوشند

بعضی انسان ها روزی صد خم شراب حماقت می نوشند

بعضی انسان ها امیر افلاک اند

بعضی انسان ها اسیر عالم خاک اند

بعضی انسان ها در پرتو عنایت رحمان اند

بعضی انسان ها همواره در خسران اند

بعضی انسان ها ستوده قرآن اند

بعضی انسان ها پست تر از حیوان اند

معصومه صمدی مقدم بازدید : 57 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)

"گذشت" ممکن است کاري بزرگ و الهي باشد اما هيچ کس تا به حال نگفته است که اين کار، کاري آسان است زماني که شخصي قلب شما را مي شکند برايتان خيلي سخت است تا کينه و يا غصه اي که از او در دل شما نشسته است، از ذهن و قلب خود خارج کنيد. اما ثابت شده در حالي که بخشيدن افراد کاري ممکن است ولي به هيچ عنوان دور از ذهن نيست و در عين حال براي سلامتي ذهن و جسم مفيد و موثر خواهد بود.

دکتر فردريک لاسکين نويسنده «به خاطر خدا ببخشيد» مي گويد: افرادي که به راحتي مردم را مي بخشند به دليل کارهاي نادرست و ناراحت کننده، افرادي هستند که نسبت به ساير افراد کمتر دچار افسردگي مي شوند و همچنين غضب و استرس از آنها دور است و همچنين بسيار اميدوار هستند و کمتر سيستم ايمني بدن خود را تحريک کرده و مسلما آرامش بيشتري خواهند داشت.

در اينجا به شما گفته مي شود که در مواقع عصبانيت چگونه به خود آرامش دهيد و تا حدودي تمدد اعصاب پيدا کنيد.

خود را آرام کنيد:
صبانيت خود را کنترل کنيد، يکي از ساده ترين روش هاي مديريت استرس را به کار ببريد: چند نفس عميق بکشيد و در مورد چيزي فکر کنيد که به شما يک احساس خوب و زيبا را مي دهد به عنوان مثال يک صحنه زيبا از يک منظره يا به کسي که شما عاشقانه دوستش داريد.

منتظر نباشيد که از شما عذرخواهي کنند:
اغلب اوقات شخصي که شما را آزرده است هيچ قصدي ندارد تا براي عذرخواهي نزد شما بيايد.

بيش از حد خود را با مشکل درگير نکنيد:
به جاي اينکه روي مشکل و ناراحتي پيش آمده تمرکز کنيد ياد بگيريد عشق را جست وجو کنيد و زيبايي ها و مهرباني هاي اطراف خود را ببينيد زيرا کسي که در حق شما بدي کرده است حتما روزي در جايي ديگر به شما محبت کرده است سعي کنيد بيشتر آنها را به خاطر بياوريد.

سعي کنيد مساله را از نقطه نظر و ديدگاه او ببينيد:
اگر شما تصور کنيد که جاي او هستيد ممکن است متوجه شويد آن شخص تمام اين کارها و واکنش ها را به دليل عصبانيت، خشم، و يا حتي عشق انجام داده است و سپس سعي کنيد نامه اي از طرف شخصي که شما را آزرده است به خودتان بنويسيد و تمام نقطه نظرهايي را که احساس مي کنيد ممکن است وجود داشته باشد، يادآور شويد.

مزاياي بخشش و بخشيدن را ياد بگيريد:
تحقيقات نشان داده است افرادي که بقيه را مي بخشند انرژي بيشتري دارند، داراي اشتهاي خوبي هستند و دچار اختلالات خواب نمي شوند.

فراموش نکنيد که خودتان را نيز ببخشيد:
در بعضي از افراد بخشيدن خودشان بزرگ ترين و سخت ترين معضل است. ياد بگيريد خودتان را نيز به دليل کارهاي خطايي که انجام داده ايد سرزنش نکنيد و خودتان را نيز ببخشيد.

روزنامه ايران - مهسا مقدمي

معصومه صمدی مقدم بازدید : 49 چهارشنبه 07 تیر 1391 نظرات (0)

سی درس برای موفقيت

خصوصيات افراد دنباله رورا بشناسيد .
2)خود را از دنباله روي آزاد كنيد.
3)موقعيت زندگي خود را ارزيابي كنيد .
4)نگذاريد ديگران شمارا اسير خواسته هاي خود كنند .
5)با افراد ممتاز معاشرت كنيد.
6)مواظب شغل خود باشيد .
7)خودتان ،خود را قرباني نكنيد .
8)قوي باشيد .
9)باترس مقابله كنيد .
10)هيچ كس را بالاتر از خودقرار ندهيد .
معصومه صمدی مقدم بازدید : 63 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)
غایت خلقت جهان، پرورش انسانهایی است که در برابر شدائد
بر هر چه شک و تردید و تعلق است غلبه کنند و حسینی شوند.
صحراي كربلا به وسعت تاريخ است و كار به يك «ياليتني كنت معكم» ختم نمي‌شود.


مگر نه این است که... هیچ کس را تا به بلای کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد؟


معصومه صمدی مقدم بازدید : 59 سه شنبه 23 خرداد 1391 نظرات (0)

حجاب یعنی من مجهز به آنتی ویروس هوس و وسوسه هستم.*

حجاب نیمی از ایمان است.

حجاب واکسن مقابله با تیر نگاههای آلوده.

حجاب سنگری است محکم  که زن را از نگاه مردان شیطان صفت مصون و محفوظ نگه می دارد.

حجاب بوته خوش بوی گل عفاف است.

حجاب مصونیت است نه محدویت.

حجاب یعنی حیای جوان باعفت.

حجاب امن ترین پناهگاه زن.

حجاب بیانگر وقار و افتخار زن است.

حجاب رساندن زن به رتبه عالی معنویت.

حجاب سرچشمه کمال زن است.

حجاب جاذبه خوبی ها و دافعه خطاهاست..

معصومه صمدی مقدم بازدید : 96 یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
عفاف و حجاب ارزش است ،چرا بعضی ها امروز عاشق و معشوق می شوند و به سادگی دل می دهند و دل ربایی می کنن

 ما خون دلها خورده ایم ، قرارمان برای نسل نوجوان و جوان این نبود!

 من آنروز یک عشق داشتم ؛ پیروزی یا شهادت ، بعضی ها امروز هر ساعت ، عاشق و معشوق آدم های غریبه می شوند و به سادگی دل می دهند و دل ربایی می کنند!

 من آنروز از گل و لای و خاک سنگرها بر لباسهای ساده ام لذت می بردم و بعضی ها امروز از شلوارهای لی خاک نما و پاره پوره خارجی !

 من آنروز در جبهه زیر آفتاب داغ ، چفیه بر سر می انداختم تا نسوزم ، بعضی ها امروز رو سری از سر انداخته اند که موی سر به نامحرم نشان داده و بسوزند ودیگران راهم بسوزانند !


 

من آنروز در خط مقدم برادران غریبه زیادی را می دیدم و به همه می گفتم : خدا قوت، نه خسته برادر! ،بعضی ها امروز برای طرح دوستی ، فقط با عجله از همه می پرسند : ASL?

 من در شب قبل از عملیات بر دستانم حنا می زدم تا در جشن پیروزی یا شهادت شرکت کنم ، بعضی هاامروز بر چهره شان هفت قلم مواد آرایشی خارجی می زنند تا به نامحرم بگویند : من های کلاسم ، نگاهم کنید !

 

معصومه صمدی مقدم بازدید : 73 یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مدگرایی روحیه خاصی است كه برخی زنان به آن مبتلا می‌شوند. مدگرا سعی دارد همواره از تازه‌های لباس و آرایش مطلع شود و با هر زحمت و قیمتی كه هست از آنها بهره گیرد. مدگرایی در جامعه نتیجه غلبه شهوت و تنوع طلبی افراطی است كه فراموشی دین و عقل را به همراه دارد. شهوت لباس، زنان و دختران مدگرا را به اسارت مدسازان درآورده است. مدسازان پشت پرده كه با تحقیقات وسیع و روان‌شناسی لازم به ارایه مدهای جدید می‌پردازند به گونه‌ای به طراحی مدل‌های كفش، لباس و قیافه زنان می‌پردازند كه پوچی، اسارت، مصرف و تحریك‌آمیزی آنها جهت اغفال جوانان و جو غفلت در جامعه مورد توجه و بلكه از اركان نوآوری‌های آنها باشد.

مد گرایی ، شلوار تنگ ، مانتو کوتاه ،  دختران با حجاب

سخن با چنین زنانی این است كه غالب مدهای ساخته غرب نظیر لباس‌های تنگ با اصول اخلاقی و بهداشتی مغایرت دارند چه اینكه لباس‌های تنگ مانع جریان صحیح خون و تنفس پوستی می‌شوند وانگهی اگر زندگی آدمی به گشتن در خیابان‌ها، بررسی مدها، تازه‌های لباس و امثال آن بگذرد پس مسوولیت انسانی، آرمان الهی، سعادت اخروی و بسیاری از حقایق و ارزش‌های الهی و خلاصه هدف آفرینش آدمی و جهان پس از مرگ چه خواهدشد؟ زنان غربی این زندگی را طی كردند و نتیجه آن چیزی جز سقوط آنها نبود.

معصومه صمدی مقدم بازدید : 56 یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
يكى از مسائل بسيار مهم كه در اسلام براى زنان به آن تأكيد و سفارش شده مسئله حجاب است، حجاب براى زن به اتّفاق علما دين واجب مى‏باشد و آيات متعدّد در اين باره داريم كه بذكر دو تا آن بسنده مى‏شود.

آيه اوّل:
«قُل للمُؤمنات يَغُضُضنَ من ابصارهنّ و يحفُظنَ فروجهن و لايبدين زينتهنّ الّا ظهر منها، و ليضربن بخمرهنّ على جيوبهنّ و لايبدين زينتهنّ...»(1)
همه فقها و دانشمندان اسلامى و مفسّران اتّفاق نظر دارند كه اين آيه دلالت دارد كه بر زنان واجب است بدن و موى خود را از نامحرمان بپوشاند.(2)
توضيح اينكه در اين آيه شريفه به پنج موضوع در رابطه با حجاب و حفظ حريم عفّت تصريح شده است.
1- زنان ديدگان خود را از نامحرمان فرو خوابانند. «يغضُضْنَ من ابصارهنّ».
2- زنان دامان خود را از هرگونه عوامل بى‏عفّتى حفظ نمايند. «و يحفُظْنَ فروجهنّ».
3- زنان زينت خود را جز آن مقدار كه بطور قهرى آشكار است آشكار نسازند. «و لايبدين زينتهنّ الّا ماظهر منها».
4- زنان بايد روسرى خود را به سينه خود بيفكنند. «وليضربن بخمروهنّ على جيوبهنّ».
5- بار ديگر در قسمت پايان جمله فوق آمده. «و لايبدين زينتهنّ».
منظور از زينت چيست؟
زينت به معناى زيبايى، مقابل زشتى، و شامل هر نوع زينت طبيعى و عارضى، خواهد شد.
در تفاسير، براى زينت معانى مختلف ذكر نموده‏اند. در تفسير نمونه، آمده است: «حق اين است كه منظور از زينت‏آلاتى است كه روى بدن قرار گرفته‏اند، طبيعى است كه آشكار كردن چنين زينتى توأم با آشكار كردن اندامى است كه زينت بر آن قرار دارد».
بنابراين، زنان حق ندارند زينت‏هايى را كه معمولاً پنهان است آشكار سازند، هرچند اندام‏شان نمايان نشوند. به اين ترتيب، آشكار كردن لباس‏هايى زينتى مخصوص كه در زير لباس عادى يا در زير چادر مى‏پوشند مجاز نيست، چون قرآن از آشكار كردن چنين زينت‏هايى نهى كرده است.(3)

معصومه صمدی مقدم بازدید : 75 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

قبر فاطمه(س) كجاست؟!

 

ائمه(ع)جاي قبر فاطمه(س)  را به شيعيان خود نشان ندادند در حالي كه امام صادق (ع) قبر اميرالمؤمنين (ع)را آشكار كرد. همين گونه ساير امامان (ع) نيز جاي قبرشان را به شيعيان خود نشان دادند مگر قبر زهرا(س)كه شيعيان حاضر در تشييع و تدفين فاطمه(س) مثل: عمار و ابوذر و سلمان و عباس و عقيل و ديگران نيز در وفاداري با زهرا(س) و به واسطۀ محبتي كه به او داشتند. قبر او را به احدي نشان ندادند.


معصومه صمدی مقدم بازدید : 54 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (3)

آيا خانه هاي مدينه، در داشت؟

 

كسي از يك استاد تاريخ در دانشگاه دمشق نقل مي كند كه خانه هاي مدينه در عهد رسول(ص) و پس از آن نيز درهاي لنگه دار چوبي نداشت بلكه فقط پرده هايي بود كه از درها آويزان مي شد.

مي گويد:پس چگونه زهرا(س) بين در و ديوار فشرده شد؟! و چگونه آتش چوب در شعله ور گرديد؟!

 پيغمبر(ص)  در بازگشت از يكي سفرهايش به خانه فاطمه(س) آمد پرده اي بر در خانه ديد كه علي (ع) به فاطمه(س) اهدا كرده، پيغمبر (ص) از در خانه برگشت. فاطمه(ص) دانست كه چرا پدرش برگشته است. پرده را به حسن و حسين داد تا به پدرش بدهند كه پيغمبر (ص) با آن هر كار كه مي خواهد بكند.

پيغمبر (ص) فرمود: پدرش به فدايش.

اين دلالت دارد كه ورودي خانه هاي مدينه فقط پرده است.

شايد ادعاي اينكه خانه هاي مدينه در چوبي نداشت، يك مزاح باشد كه منظور گوينده صرفاً يك بازي و شوخي دوستانه با برادران يك دل و آرام كردن فضاي موجود پس از مدتي كدورت و ناراحتي بوده است. اين مزاح ما را بر آن داشت تا دهها و بلكه صدها متن جمع آوري كنيم كه دلالت دارد در عهد رسول خدا(ص) و دوره هاي پس از آن، ورودي خانه هاي مدينه درهاي لنگه دار، قابل باز و بسته شدن، و قابل شكستن وسوختن داشت و به وقت لزوم قفل مي كردند و مراجعان در مي زدند.

اين درها قفل وكليد، و حلقه هايي داشته كه با آن در مي زدند. گاهي اين درها از چوب عرعر، و ساج بود، چنانكه در خانه عايشه از آن بود، و گاهي از شاخ و برگ خرما، و گاهي از نوعي چوب ديگر. گاهي اوقات،بر اين درها پرده مي زدند.

استدلال به حديثي كه مي گويد: رسول خدا(ص) در بازگشت از سفري بر در خانۀ فاطمه(س) پرده اي ديد، از آن تعجب نكرد، در دلالت بر مطلوب كافي نيست. چه درها عموماً هم لنگه هاي چوبي داشت و هم پرده كه وقتي در باز مي شد، پرده آويزان مي ماند. روايات زير بدين مطلب اشاره دارد:

ابوذر از رسول خدا(ص) «اگر مردي از در بدون پرده، گذر كرد و به داخل خانه نظر كرد، گناهي بر او نيست، گناه بر اهل خانه است».

در حديثي از امام صادق (ع)آمده: «پيغمبر  (ص) دستور داد كه هر كه در خانه است جز علي بيرون رود. فاطمه در آن موقع بين در و پرده بود...».

مهاجمان وارد خانه نشدند پس چگونه زهرا(س) را زدند ؟!

بلايايي كه بر زهرا س) وارد شد نياز به ورود به خانه نداشت. زهرا(س) بين در ديوار فشرده شد. سپس مهاجمان بدون اينكه وارد خانه شوند، او را زدند. اين صريح رواياتي است كه از اين حادثه سخن گفته اند.

زدن زهرا(س) و سقط جنين او يك امر عادي نيست بلكه يك حادثه وحشتناك است كه هيچ مسلمان درست ايماني نمي تواند آن را بپذيرد. و اگر ترس از شمشير و تازيانه نبود، فرياد اعتراض سر مي دادند و به آنان پشت مي كردند.

نه به مصلحت حاكمان است و نه به مصلحت دوستداران و محبانشان كه مردم اين واقعه را براي هم نقل كنند و از جزئيات آن آگاه شوند. لذا به خود و ديگران اجازه نمي دادند كه آن را نقل كنند و زبان به زبان بگردد بلكه ديده ايم برخي نقل اين قضيه را جرم مي دادند كه كيفرهايي براي ناقل آن در پي دارد.


معصومه صمدی مقدم بازدید : 75 یکشنبه 03 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

پوشش از نامحرم

عمران بن حصين ميگويدروزي پيامبر) به من فرمود: با من به خانه فاطمه(س) نمي آيي! عرض كردم: چرا يا رسول الله مايل به اين كار هستم. با هم به طرف منزل فاطمه (س) رفتيم. در زديم و پيامبر از فاطمه رخصت خواست به فاطمه(س) اجازه ورود داد. رسول خدا (ص) فرمود: آيا با كسي كه همرا من است داخل شوم؟ فاطمه (س) گفت: جز پارچه اي پشمين وسيله اي براي پوشش وستر خود ندارم. رسول خدا (ص) دستور پوشش دادند كه چنين و چنان خود را بپوشان تا وارد شويم فاطمه(س) عرض كرد: چيزي كه سرم را بپوشاند ندارم، پيامبر پارچه اي كهنه به همراه داشت، فرمود: با اين پارچه سرت را بپوشان، پس فاطمه(س) خود را پوشاند و ما وارد شديم.


معصومه صمدی مقدم بازدید : 121 چهارشنبه 23 فروردین 1391 نظرات (0)


درباره‏ ى شخصيت ممتاز زهراى اطهر (ع)، گفتارها و نوشتارها و اظهارنظرها، چه از دوست و چه از دشمن- به ويژه دشمن دانا و با انصاف- بسيار فراوان است. در جهان انديشه و علم و پژوهش، وجود ذي جود فاطمه (ع)، محور برخورد آراء و افكار گوناگون گرديده و ميدان‏ هاى گسترده‏اى را براى قلم‏ فرسايى‏ هاى پرشور ايجاد كرده است .

 ده ها كتاب مختلف، از نويسندگان و متفكران اطراف و اكناف جهان موجود است، كه در فصل فصل هر كدام از اين كتب و رسالات، شخصيت و زندگى پربار و افتخارآميز آن حضرت، از ابعاد مختلف مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است .

«سليمان كتانى» نويسنده و شاعر و اديب مسيحى است كه داراى تأليفات مشهور و موفقى در چهره ‏نگارى شخصيت هاى اسلامى است. وی با نوشتن كتابى تحت عنوان «الإمام على نبراس و متراس» در مسابقه ای که با شرکت نویسندگان چیره دستی توسط یک کتابخانه، برگزار شده بود ؛ برنده جایزه اول شد .

بار دوم، همان كتابخانه، نگارش كتابى را در مورد شخصيت درخشان بانوى بزرگ اسلام، فاطمه زهرا (ع) به مسابقه گذاشت و نويسندگان و محققان و شخصيت‏هاى علمى و ادبى متعددى در اين مسابقه شركت کردند. اين بار نيز نويسنده‏ مسيحى نامبرده با نوشتن كتابى تحت عنوان «فاطمة الزهرا، وترٌ فى غمدٍ» (فاطمه زهرا، زهى در نيام) مقام نخست را به خود اختصاص داد و برنده‏ ى جايزه شد.
گرچه در اين گزينش ‏ها، در مرحله‏ ى اول احتمال تشويق كردن يك فرد مسيحى كه در عالم مسايل اسلامى به تحقيق و نگارش پرداخته است بى‏ وجه نيست. و باز گرچه همين امر، در صورتى كه نوشته ‏هاى شركت‏ كنندگان در مسابقه در سطح مساوى و برابر قرار داشته باشند، خود مى‏ تواند مجوز برنده شدن يك فرد مسيحى در مسابقه باشد، ولى با مطالعه‏ى كتاب مزبور روشن مى ‏شود كه اين حد اطلاعات و آگاهى و اين شور و حماسه قابل تحسين است كه يك فرد بيگانه و خارج از اسلام، آنچنان از غناى فرهنگى و ادبى و احساسى و عاطفى سرشار باشد كه در مورد يك شخصيت اسلامى كتاب بنويسد، و در جمع نويسندگان مسلمان شركت جويد و عرض وجود كند و تا حدود زيادى هم به حقيقت مطلب برسد.

لذا اگر كتاب او حائز مقام اول و برنده‏ ى جايزه مى ‏گردد، جاى حرفى و بحثى نيست، چرا كه شخصيت زهرا اطهر (ع) يك شخصيت جهانى و الهى است كه عموم مردم در مورد او حق اظهار نظر و قلم فرسايى دارند، و سخن دوست را، از هر زبان و قلمى كه انسان بشنود و بخواند، زيبا و پسنديده است و مصداق «الفضل ما شهدت به الأعداء» خواهد بود.

امروزه كه شخصيت جميله بوپاشاها، اينديرا گاندى‏ ها، فلورانس ‏ها، اليزابت‏ ها و بنت‏ الهدى‏ ها و نظاير آن در سطح وسيعى از جهان مورد تجزيه و تحليل قرار مى‏گيرد، آيا جا ندارد كه شخصيت فوق‏ العاده والاى اين بانوى بزرگ اسلامى در عرصه‏ ى جهانى مورد معرفى و شناسايى قرار گيرد ؟

نويسنده‏ ى مورد بحث، درباره‏ ى شخصيت زهرا، شعر و حماس به كار مى‏ برد، سمفونى احساساتش اوج مى‏گيرد و بهترين شورها و عواطف شاعرانه را نثار او مى‏ كند . . .

او در آغاز كتابش مى‏ نويسد: «فاطمه‏ ى زهرا (ع) مقامى والاتر از آن دارد كه سندهاى تاريخى و روايتى به سوى او اشاره كنند، و گرامى‏ تر از آن است كه شرح حال گونه‏ ها به جانب وى راهنما باشند. فاطمه (عليهاالسلام) را همين چهارچوب كافى است كه: وى دختر محمد (ص) و همسر على (ع) و مادر حسن و حسين (ع) و بزرگ بانوى جهان است». (1)

و در پايان كتابش مى ‏گويد: «فاطمه، اى دخت مصطفى! اى روشن‏ ترين چهره‏اى كه زمين را بر روى دو كتف خود بلند كرد، تو جز دو نوبت براى زمين لبخند نزدى: يك بار در سيماى پدر، آن دم كه در بستر آرميده بود و تو را مژده‏ ى قرب وصل مى‏ داد لبخند زدى. و لبخندى ديگر، بدان هنگام گرداگرد لبان تو مى‏ گرديد كه جان بر لب داشتى و واپسين دم خويش را فروفرستادى... تو هميشه با محبت زيست كردى،تو با پاكى و پاكدامنى زيستى، براى پاكيزه ‏ترين مادرى كه دو ريحانه زادى و پروردى و بر قامت آن دو جامه‏اى از خز بخشندگى پوشاندى... تو زمين را همراه با لبخندى استهزا آميز رها كردى و به ابديت پيوستى، اى دختر پيامبر! اى همسر على! اى مادر حسن و حسين،و اى بزرگ بانوى بانوان همه جهان ها و اعصار» (2)

و باز در جاى ديگر مى‏ نويسد: «قهرمانى نيرويى نيست كه مستند به تن و بازو باشد، يا مستند به تاج و تخت، بلكه قهرمانى چيزى است كه منطق عقل، رشد و فهم را به كار گيرد، آنگاه هدف‏ ها را تعيين كند و برنامه را ترسيم نمايد. و قهرمانى زهرا، چيزى جز اين معنى بزرگ نبود. از اين رو از هر چه عامل روشنايى ديگران مى‏ شد بهره گرفت، بى آنكه بازوان ناتوان و نزار، و پهلوهاى لاغر و نحيف وى در اين خواست از مؤثر باشد». (3)

1.       كتاب «فاطمة الزهراء وترٌ فى غمد»، پيشگفتار، ص 3

2.       ص 205 ترجمه‏ى همان كتاب .

3.       ص 211 همان ترجمه .

معصومه صمدی مقدم بازدید : 77 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

دخترم با تو سخن مي گويم ‏ 
زندگي درنگهم گلزاريست ‏ 
و تو با قامت چون نيلوفر،شاخه ي پر گل اين گلزاري ‏ 
من به چشمان تو يک خرمن گل مي بينم ‏ 
گل عفت ، گل صدرنگ اميد ‏ 
گل فرداي بزرگ 
گل فرداي سپيد 
چشم تو اينه ي روشن فرداي من است ‏ 
گل چو پژمرده شود جاي ندارد در باغ ‏ 
کس نگيرد زگل مرده سراغ 
دخترم با تو سخن مي گويم ‏ 
ديده بگشاي و در انديشه گل چينان باش 
همه گل چين گل امروزند ‏ 
همه هستي سوزند ‏ 
کس به فرداي گل باغ نمي انديشد ‏ 
انکه گرد همه گل ها به هوس مي چرخد ‏ 
بلبل عاشق نيست ‏ 
بلکه گلچين سيه کرداريست ‏ 
که سراسيمه دود در پي گل هاي لطيف ‏ 
تا يکي لحظه به چنگ ارد و ريزد بر خا ک 
دست او دشمن باغ است و نگاهش ناپاک ‏ 
تو گل شاداي ‏ 
به ره باد مرو ‏ 
غافل از باد مشو 
اي گل صد پر من ‏ 
همه گوهر شکنند ‏ 
ديو کي ارزش گوهر داند ‏ 
دخترم گوهر من ، گوهرم دختر من 
تو که تک گوهر دنياي مني ‏ 
دل به لبخند حرامي مسپار دزد را دوست مخوان ‏ 
چشم اميد به ابليس مدار ‏ 
اي گوهر تابنده بي مانند ‏ 
خويش را خار مبين ‏ 
اري اي دخترکم ‏ 
اي سراپا الماس از حرامي بهراس ‏ 
قيمت خود مشکن ‏ 
قدر خود را بشناس ‏ 
قدر خود را بشناس                                            

 

      شعر از مهدی سهیلی

 

معصومه صمدی مقدم بازدید : 72 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (0)

 در آیه ای از قران آمده:

و لا یبدن زینتهن الا ما ظهر منها.

زنان می بایست زیبای ها و خوشایندی های خود را آشکار نسازند.جز مقداری(مانند دست ها تا مچ).

و در جای دیگری می فرماید:

و لا یبدین زینتهن ال..........

زنان باید  زینت های خودشان را جز بر افرادی که محرمشان هستند به طور عمد ظاهر نسازند

معصومه صمدی مقدم بازدید : 63 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (1)

1-آرامش روانی

اولاً :چگونگی پوشش با ارزش مداری و سلامت روانی ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارد و کسانی که دچار نا آرامی و عدم خود باوری هستند ،به خود آرایی بیش از حد و ناهنجار روی می‌آورند .چرا که زیبایی نیروهای درونی خویش را کافی نمی‌بینند .

ثانیاً :آزادی معاشرت‌های بی بند و بارو نمایش جنسیت زن در اجتماع ،هیجان‌ها و التهاب‌های جنسی را زیاد می‌کند .از سوی دیگر غریزه جنسی نیز غریزه‌ای نیرومند است که هر چه اطاعت شود سرکش‌تر می‌شود .

ثالثاً :تقاضای نا محدود خواه نا خواه انجام نشدنی است و دست نیافتن به آن منجر به اختلالات روحی و روانی می‌شود .

جامعه نیازمند عنصر کاری و فعال است و بی بند و باری ، نیروی کار و فعالیت‌های صحیح اجتماعی را فلج و نابود می‌کند

2- استحکام پیوند خانواده
اختصاص یافتن به محیط خانوادگی و به صورت ازدواج مشروع ، پیوند زن و شوهر را محکم می‌کند در حالی که در سیستم‌های آزاد ،رقیب و مزاحم ، امنیت خاطر زوجین را از بین می‌برد .

3- استواری اجتماع جامعه نیازمند عنصر کاری و فعال است و بی بند و باری ، نیروی کار و فعالیت‌های صحیح اجتماعی را فلج و نابود می‌کند .                                                                                                                                              
زمانی چرخه اقتصاد و تجارت و فرهنگ جامعه خوب به چرخه در می‌آید که لذت‌های جنسی در چهارچوب زمان و مکان و در حریم خانواده قاعده‌مند و قانونمند شده باشد و این چرخه را آلوده نکند . اما وقتی مسائل جنسی وارد محیط‌های کار شد ، موجبات رکورد فعالیت‌های اجتماعی و انحطاط اخلاقی فراهم خواهد شد .

4 – ارزش و احترام زن
اگر زن در معرض دید نامحرم قرار بگیرد ، جنسیت را بر انسانیت غلبه می‌کند و زن مورد استثمار جنسی قرار می‌گیرد .
حجاب ، ضریب امنیتی و اطمینان اجتماعی را بالا می‌برد . زنان به راحتی می‌توانند به برخی امکانات نظیر ارتقاء در تحصیل ، دانش سیاسی ، حضور در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دسترسی پیدا کنند

معصومه صمدی مقدم بازدید : 63 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)

نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى سیاهى چادرم، دل مردهایى که چشمشان به دنبال خوش‏رنگ‏ترین زن‏هاست را مى‏زند.
نمى‏دانید چقدر لذت‏بخش است وقتى وارد مغازه‏اى مى‏شوم و مى‏پرسم: آقا! اینا قیمتش چنده؟ و فروشنده جوابم را نمى‏دهد؛ دوباره مى‏پرسم: آقا! اینا چنده؟ فروشنده که محو موهاى مش‏کرده زن دیگرى است و حالش دگرگون است، من را اصلاً نمى‏بیند. باز هم سؤالم بى‏جواب مى‏ماند و من، خوشحال، از مغازه بیرون مى‏آیم.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى مردهایى که به خیابان مى‏آیند تا لذت ببرند، ذره‏اى به تو محل نمى‏گذارند.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى شاد و سرخوش، در خیابان قدم مى‏زنید؛ در حالى که دغدغه این را ندارید که شاید گوشه‏اى از زیبایى‏هاتان، پاک شده باشد و مجبور نیستید خود را با دلهره، به نزدیک‏ترین محل امن برسانید تا هر چه زودتر، زیبایى خود را کنترل کنید؛ زیبایى از دست رفته‏تان را به صورتتان باز گردانید و خود را جبران کنید.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان و دانشگاه و... راه مى‏روید و صد قافله دل کثیف، همره شما نیست.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى جولانگاه نظرهاى ناپاک و افکار پلید مردان شهرتان نیستید.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى کرم قلاب ماهى‏گیرى شیطان براى به دام انداختن مردان شهر نیستید.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى مى‏بینى که مى‏توانى اطاعت خدایت را بکنى؛ نه هوایت را.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد وقتى در خیابان راه مى‏روید؛ در حالى که یک عروسک متحرک نیستید؛ یک انسان رهگذرید.
نمى‏دانید؛ واقعاً نمى‏دانید چه لذتى دارد این حجاب!
خدایا! لذتم مدام باد.

معصومه صمدی مقدم بازدید : 87 چهارشنبه 09 فروردین 1391 نظرات (0)

ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است

ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

حجاب ابدا محدودیت نیست. چرا که حضرت فاطمه سلام الله علیها به عنوان نمونه‌ای از یک زن در میدانهای جنگ به امداد رزمندگان و بستن زخم پیامبر صلی‌الله علیه و آله اقدام می‌کردند. ایشان در دفاع از ولایت و به غارت رفتن فدک، با حجاب کامل در حالی که مقنعه و روسری خود را بر سر محکم بستند، با عده ای از زنان متدین و نزدیکان خویش که وی را در میان گرفته بودند، به سوی مسجد حرکت کردند. در حالی که لباسهایشان بلند بود و روی پاهایشان را نیز می‌پوشاند.

الان زنان محجبه و با ایمان در سراسر دنیا، در حالی که فرمان الهی را اجرا می‌کنند، به تحصیل علم و دانش و یادگیری علوم و هنرهای مختلف مبادرت کرده و توسط حجاب خویش از دستبرد آلودگان و غارتگران و دزدان عفت و حیا در امان می‌مانند.
در کلاس حفظ تقوا و شرف

دختران درند و چادر چون صدف

بهترین سرمایه زن چادر است

زانکه زن را زینت زن ، چادر است

حفظ چادر ، حفظ دین و مذهب است

شیوه زهرا و درس زینب است

حفظ چادر نص قرآن مجید

قفل جنت را بود تنها کلید

حفظ چادر سد فحشا می شود

روسفیدی نزد زهرا می شود

آثار اخروی
آثار اخروی حجاب که در اثر رعایت و انجام دستور الهی مترتب می‌گردد، همانا خشنودی خدا و پاداش اخروی و بهشت جاودانه است.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 52
  • بازدید کلی : 6,377